shareholder-cs
Δημοσιεύσεις: 183
Εγγραφή: 10 Απρ 2008, 12:35

12 Ιούλ 2010, 13:18

Αλήθεια γιατί το περιθωριο μικτού κέρδους απο 3,9% το 2007 πηγε σχεδόν στο μισό , στο 2,2% το 2009;
Κάποιος μάλιστα θα υπέθετε οτι αυξανομένου θεαματικά του τζίρου, θα γινόταν και οικονομίες κλίμακος....
Το ερωτημα δεν είναι μικρής σημασίας.
Αν διατηρούσαμε 3,9% μικτό περιθώριο στα 758 εκ τζίρου, τα μικτα κέρδη θα εκτοξεύονταν στα 30 εκατ, με μεγάλο μέρος απο τα λειτουργικά έξοδα (πχ ενοικια μισθοδοσία κλπ) να μην εχουν αυξηθεί ουσιαστικά...
Αντιλαμβάνεσθε που θα ήταν τότε η καθαρή κερδοφορία...
ΧÏ￾ήστος ΣαμαÏ￾άς

sed2
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 528
Εγγραφή: 08 Δεκ 2009, 12:08

12 Ιούλ 2010, 19:04

τον αριθμό της άδειας σύστασής του.»

2. Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 13 του ν. 3283/2004 αντικαθίσταται ως εξής:

«Για την τροποποίηση του κανονισμού του αμοιβαίου κεφαλαίου απαιτείται άδεια της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.»

3. Το άρθρο 14 του ν. 3283/2004 αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Το ενεργητικό του αμοιβαίου κεφαλαίου διαιρείται σε ίσης αξίας ονομαστικά μερίδια, ή, εφόσον τα μερίδια του αμοιβαίου κεφαλαίου δεν είναι εισηγμένα σε οργανωμένη αγορά σύμφωνα με το άρθρο 24α του παρόντος νόμου και σε ονομαστικά κλάσματα μεριδίου.

2. Η συμμετοχή στο αμοιβαίο κεφάλαιο αποδεικνύεται με την καταχώρηση των αντίστοιχων μεριδίων και των στοιχείων του δικαιούχου ή των δικαιούχων τους σε ειδικό ηλεκτρονικό αρχείο της Α.Ε.Δ.Α.Κ., ή, εφόσον τα μερίδια του αμοιβαίου κεφαλαίου είναι εισηγμένα σε οργανωμένη αγορά σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 24α, με την καταχώρηση των μεριδίων και των στοιχείων των δικαιούχων στο Σύστημα Αύλων Τίτλων, σύμφωνα με τον Κανονισμό Λειτουργίας Συστήματος Αύλων Τίτλων από το Κεντρικό Αποθετήριο Αξιών. Η τήρηση του ειδικού ηλεκτρονικού αρχείου του προηγούμενου εδαφίου, εφόσον τα μερίδια δεν είναι εισηγμένα σε οργανωμένη αγορά, μπορεί να ανατεθεί από την Α.Ε.Δ.Α.Κ. σε τρίτο, με την τήρηση των διατάξεων του άρθρου 7.

3. Με την επιφύλαξη του άρθρου 24α παράγραφος 1 για τα μερίδια αμοιβαίων κεφαλαίων που έχουν εισαχθεί σε οργανωμένη αγορά, η συμβατική μεταβίβαση μεριδίων επιτρέπεται μόνο μεταξύ συζύγων και συγγενών πρώτου και δεύτερου βαθμού. Η μεταβίβαση καταχωρείται στο ειδικό αρχείο της παραγράφου 2 που τηρεί η Α.Ε.Δ.Α.Κ. ή το Κεντρικό Αποθετήριο Αξιών κατά περίπτωση.

4. Η σύσταση ενεχύρου επί μεριδίου προϋποθέτει σχετική καταχώρηση της πράξης στο ειδικό αρχείο της παραγράφου 1 που τηρεί η Α.Ε.Δ.Α.Κ. ή το Κεντρικό Αποθετήριο Αξιών κατά περίπτωση. Η ικανοποίηση του δικαιώματος του ενεχυρούχου δανειστή διενεργείται είτε με αίτησή του προς την Α.Ε.Δ.Α.Κ. για εξαγορά των μεριδίων, οπότε εφαρμόζονται οι διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 3 του α.ν. 1818/1951, όπως ισχύει και των άρθρων 1244 επ. του Αστικού Κώδικα, είτε, για τα αμοιβαία κεφάλαια του άρθρου 24α παράγραφος 3, σύμφωνα με τις διατάξεις για την αναγκαστική εκτέλεση που εφαρμόζονται επί μετοχών εισηγμένων σε οργανωμένη αγορά.

5. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς μπορεί να ορίζει, με σχετική απόφασή της, τα ειδικότερα στοιχεία που περιλαμβάνουν οι καταχωρήσεις των παραγράφων 2 και 3 του παρόντος άρθρου.

6. Οι διατάξεις του ν. 5638/1932 «περί καταθέσεως εις κοινόν λογαριασμόν» εφαρμόζονται ανάλογα και στα μερίδια αμοιβαίου κεφαλαίου.»

4. Η παράγραφος 2 του άρθρου 16 του ν. 3283/2004 αντικαθίσταται ως εξής:
«Για το σκοπό αυτό, ο μεριδιούχος υποβάλλει γραπτή αίτηση στην Α.Ε.Δ.Α.Κ.»

5. Το δεύτερο και το τρίτο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 16 του ν. 3283/2004 αντικαθίστανται ως εξής:

«Η τιμή αυτή προσδιορίζεται, σύμφωνα με το άρθρο 20, με βάση την αξία του μεριδίου του αμοιβαίου κεφαλαίου της ημέρας του προηγούμενου εδαφίου. Η αξία των μεριδίων του αμοιβαίου κεφαλαίου που εξαγοράζονται, καταβάλλεται, μέσα σε πέντε (5) ημέρες από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης εξαγοράς, σε μετρητά, ή, εφόσον πρόκειται για αμοιβαία κεφάλαια της παραγράφου 1 του άρθρου 24α, σε κινητές αξίες, κατά την αναλογία του δείκτη ή των δεικτών που αναπαράγει ή παρακολουθεί το αμοιβαίο κεφάλαιο ή σε μετρητά. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς μπορεί να ρυθμίζει με απόφασή της κάθε λεπτομέρεια ή τεχνικό θέμα σχετικά με τις μεταβιβάσεις κινητών αξιών που προβλέπονται στο προηγούμενο εδάφιο.»

6. Στην παράγραφο 6 του άρθρου 17 του ν. 3283/2004, προστίθεται νέο τελευταίο εδάφιο, το οποίο έχει ως εξής:
«Σε περίπτωση κατά την οποία το απορροφών ή το νέο αμοιβαίο κεφάλαιο είναι της παραγράφου 1 του άρθρου 24α, η τακτοποίηση τυχόν υπερβάσεων των επενδυτικών ορίων που ισχύουν για αυτό το αμοιβαίο κεφάλαιο, θα πρέπει να ολοκληρωθεί το αργότερο στην ημερομηνία κατά την οποία τα μερίδια του αμοιβαίου κεφαλαίου θα είναι διαπραγματεύσιμα στην οργανωμένη αγορά.».

7. Μετά το άρθρο 24 του ν. 3283/2004 προστίθεται άρθρο 24α ως εξής:

«1. Επιτρέπεται, ύστερα από αίτηση της Α.Ε.Δ.Α.Κ., η εισαγωγή για διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά που λειτουργεί στην Ελλάδα των μεριδίων αμοιβαίου κεφαλαίου της παραγράφου 1 του άρθρου 24 καθώς και των μεριδίων αμοιβαίου κεφαλαίου που αναπαράγει χρηματιστηριακό δείκτη και έχει λάβει άδεια λειτουργίας σύμφωνα με τις διατάξεις της Οδηγίας 85/611/ΕΟΚ. Η απόφαση για την εισαγωγή των μεριδίων προϋποθέτει τον ορισμό ενός τουλάχιστον ειδικού διαπραγματευτή, η δε έναρξη διαπραγμάτευσής τους προϋποθέτει και την ολοσχερή κατάθεση των στοιχείων του ενεργητικού του αμοιβαίου κεφαλαίου σε κινητές αξίες σύμφωνα με τη σύνθεση του δείκτη, στο θεματοφύλακα.

2. Με την εξαγορά των μεριδίων του αμοιβαίου κεφαλαίου της παραγράφου 1 εξομοιώνονται οι ενέργειες της Α.Ε.Δ.Α.Κ., ώστε να μην αποκλίνει η χρηματιστηριακή τιμή των μεριδίων του από την καθαρή αξία του ενεργητικού του, σε ποσοστό που ορίζεται με απόφαση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.

3. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς δύναται με απόφασή της να καθορίζει τα στοιχεία που υποβάλλονται για την παροχή άδειας σύστασής των αμοιβαίων κεφαλαίων της παραγράφου 1 του άρθρου 24, των οποίων τα μερίδια εισάγονται προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά, επιπλέον εκείνων που μνημονεύονται στην παράγραφο 3 του άρθρου 12.

4. Με απόφαση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς μπορεί να καθορίζονται: α) οι όροι και οι προϋποθέσεις εισαγωγής, καταχώρησης και διαπραγμάτευσης των μεριδίων στην οργανωμένη αγορά, τα σχετικά με την εκκαθάριση των συναλλαγών με αντικείμενο αυτά τα μερίδια, καθώς και τις προϋποθέσεις αναστολής και διαγραφής τους, β) οι υποχρεώσεις που βαρύνουν την Α.Ε.Δ.Α.Κ. λόγω της εισαγωγής και διαπραγμάτευσης των μεριδίων, στις οποίες περιλαμβάνεται και ο ορισμός ενός τουλάχιστον ειδικού διαπραγματευτή και οι όροι της μεταξύ τους σύμβασης, γ) τα πρόσθετα στοιχεία που θα περιέχει ο κανονισμός, το πλήρες και απλοποιημένο ενημερωτικό δελτίο, οι εκθέσεις και οι καταστάσεις τους, δ) τεχνικά θέματα ή λεπτομέρειες για την εφαρμογή της παραγράφου 2, σχετικά με τις ενέργειες με τις οποίες θα επιδιώκεται η χρηματιστηριακή τιμή των μεριδίων του αμοιβαίου κεφαλαίου να μην αποκλίνει από την καθαρή αξία του ενεργητικού του, πάνω από το προβλεπόμενο όριο, ιδίως για την ενημέρωση του επενδυτικού κοινού και ε) κάθε άλλο σχετικό ζήτημα ή άλλη αναγκαία λεπτομέρεια, σχετικά με τη λειτουργία αυτών των αμοιβαίων κεφαλαίων.

5. Στον Κανονισμό της οργανωμένης αγοράς που εκδίδεται σύμφωνα με το άρθρο 3 του ν. 3152/2003, ρυθμίζονται θέματα σχετικά με την εισαγωγή και τη διαπραγμάτευση των μεριδίων των αμοιβαίων κεφαλαίων της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, συμπεριλαμβανομένων και θεμάτων σχετικά με τις υποχρεώσεις του ειδικού διαπραγματευτή. Στον Κανονισμό Εκκαθάρισης των χρηματιστηριακών συναλλαγών ρυθμίζονται επίσης θέματα σχετικά με την εκκαθάριση των συναλλαγών με αντικείμενο μερίδια των αμοιβαίων κεφαλαίων της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου.»


¶ρθρο 29
Πολυμερής Μηχανισμός Διαπραγμάτευσης

1. Επιτρέπεται η λειτουργία Πολυμερούς Μηχανισμού Διαπραγμάτευσης (ΠΜΔ) που τελεί υπό τη διαχείριση χρηματιστηρίου κατά την έννοια του άρθρου 1 του ν. 3152/2003, με σκοπό την κατάρτιση συναλλαγών για την αγορά και πώληση χρηματοπιστωτικών μέσων τα οποία αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης σε αυτόν. Η κατάρτιση των συναλλαγών αυτών, που είναι χρηματιστηριακές κατά την έννοια της παραγράφου 1 του άρθρου 15 του ν. 3632/1928, της παραγράφου 1 του άρθρου 20 του ν. 1806/1988 και της παραγράφου 2 του άρθρου 9 του ν. 2579/1998, διενεργείται σύμφωνα με τους κανόνες λειτουργίας του ΠΜΔ που ορίζει ο διαχειριστής του.

2. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς εγκρίνει την λειτουργία του ΠΜΔ αφού διαπιστώσει ότι ο διαχειριστής του έχει καταρτίσει κανόνες λειτουργίας με το ελάχιστο περιεχόμενο που προβλέπεται στην επόμενη παράγραφο και διαθέτει αποτελεσματικούς μηχανισμούς και διαδικασίες:
(α) για την παρακολούθηση της συμμόρφωσης με τους κανόνες λειτουργίας του των προσώπων που καταρτίζουν συναλλαγές στον ΠΜΔ καθώς και των εταιριών των οποίων κινητές αξίες αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης στον ΠΜΔ,
(β) για την παρακολούθηση των συναλλαγών που διενεργούνται στον ΠΜΔ και
(γ) για τον εντοπισμό τυχόν παραβάσεων των κανόνων λειτουργίας του από πρόσωπα που καταρτίζουν συναλλαγές ή από εταιρίες των οποίων κινητές αξίες αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης στον ΠΜΔ και τον εντοπισμό τυχόν μη ομαλών συνθηκών διαπραγμάτευσης των χρηματοπιστωτικών μέσων που αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης στον ΠΜΔ.

3. Με τους κανόνες λειτουργίας που καταρτίζει ο διαχειριστής του ΠΜΔ ρυθμίζονται θέματα σχετικά:
(α) με την οργάνωση και λειτουργία του ΠΜΔ,
(β) τη διαδικασία και τους όρους και προϋποθέσεις υπό τις οποίες κινητές αξίες μπορεί να αποτελέσουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης στον ΠΜΔ κατόπιν αιτήσεως του εκδότη τους
(γ) τη διαδικασία και τους όρους και προϋποθέσεις υπό τις οποίες χρηματοπιστωτικά μέσα που δεν είναι κινητές αξίες μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης στον ΠΜΔ,
(δ) προκειμένου για κινητές αξίες την αναγκαία διασπορά τους στο ευρύ κοινό,
(ε) τις υποχρεώσεις των εταιριών με κινητές αξίες οι οποίες αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης στον ΠΜΔ, ιδίως όσον αφορά τον τρόπο και χρόνο παροχής τακτικής και έκτακτης πληροφόρησης.
(στ) τη θέσπιση κατηγοριών διαπραγμάτευσης των χρηματοπιστωτικών μέσων που αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης στον ΠΜΔ και τις περιπτώσεις μεταφοράς τους σε άλλη κατηγορία,
(ζ) την πραγματοποίηση εταιρικών πράξεων των εταιριών με κινητές αξίες οι οποίες αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης στον ΠΜΔ,
(η) την παρακολούθηση των συναλλαγών επί των χρηματοπιστωτικών μέσων και της μεταβολής των ποσοστών των βασικών μετόχων των εταιρειών, των οποίων μετοχές αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης στον ΠΜΔ,
(θ) την προσωρινή διακοπή διαπραγμάτευσης των χρηματοπιστωτικών μέσων κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης,
(ι) την αναστολή διαπραγμάτευσης χρηματοπιστωτικών μέσων και τις προϋποθέσεις επαναδιαπραγμάτευσης των χρηματοπιστωτικών μέσων που ήταν σε αναστολή καθώς και τη διαγραφή τους,
(ια) τα κριτήρια και τις γενικές κατευθύνσεις για τον καθορισμό των δικαιωμάτων εγγραφής, των πάσης φύσεως δικαιωμάτων και της περιοδικής συνδρομής των εταιριών, των οποίων οι κινητές αξίες αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης στον ΠΜΔ,
(ιβ) την οργάνωση των συναλλαγών,
(ιγ) τη διάρκεια της διαπραγμάτευσης,
(ιδ) τα τεχνικής φύσεως θέματα για την κατάρτιση των χρηματιστηριακών συμβάσεων και τον τρόπο υπολογισμού της τιμής κλεισίματος
(ιε) τη διαπραγμάτευση των χρηματοπιστωτικών μέσων,
(ιστ) τους όρους διενέργειας συναλλαγών στον ΠΜΔ και τα πρόσωπα που δύνανται να καταρτίζουν συναλλαγές σε αυτόν καθώς και τις συνέπειες της παραβιάσεως των ρυθμίσεων των κανόνων λειτουργίας του ΠΜΔ.
(ιζ) τους μηχανισμούς εκκαθάρισης και διακανονισμού, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην κείμενη νομοθεσία.

4. Οι κανόνες λειτουργίας του ΠΜΔ γνωστοποιούνται στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και δημοσιεύονται σε ηλεκτρονική μορφή στην ιστοσελίδα του διαχειριστή του Από τη δημοσίευσή τους οι κανόνες λειτουργίας δεσμεύουν τα πρόσωπα που καταρτίζουν συναλλαγές στον ΠΜΔ, τους εκδότες των κινητών αξιών οι οποίες αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης σε αυτόν και τα πρόσωπα στα οποία οι κανόνες αυτοί εφαρμόζονται. Το ίδιο ισχύει και σε περίπτωση τροποποίησης των κανόνων λειτουργίας.

5. Στους ΠΜΔ δεν εφαρμόζονται το άρθρο 8α του κ.ν. 2190/1920 και οι κείμενες διατάξεις για τις οργανωμένες αγορές, πλην των διατάξεων των νόμων 3340/2005 και 3461/2006.


¶ρθρο 30
Τροποποίηση και Συμπλήρωση του ν. 3461/2006

1. Η περίπτωση (β) του άρθρου 8 του ν. 3461/2006 αντικαθίσταται ως εξής:
«(β) Οι κινητές αξίες της εταιρίας έχουν αποκτηθεί με προαιρετική δημόσια πρόταση που υποβλήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου αυτού προς όλους τους κατόχους των κινητών αξιών και για το σύνολο των κινητών αξίων τους, εφόσον το αντάλλαγμα της προαιρετικής δημόσιας πρότασης ήταν εύλογο και δίκαιο κατά την έννοια της παραγράφου 4 του άρθρου 9.»

2. Μετά το άρθρο 27 του ν. 3461/2006 προστίθεται νέο άρθρο 27α ως εξής:

«¶ρθρο 27α

1. Οι κατά το άρθρο 27 εξαγοραζόμενες κινητές αξίες περιέρχονται στον προτείνοντα ελεύθερες βαρών, δικαιωμάτων τρίτων ή κατασχέσεων.

2. Εάν επί των εξαγοραζομένων κατά το άρθρο 27 κινητών αξιών έχει συσταθεί ενέχυρο ή επικαρπία, ή βαρύνονται με κατάσχεση, ο προτείνων καταθέτει το αντάλλαγμα της εξαγοράς υποχρεωτικά στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων (Τ.Π.& Δ.) υπέρ δικαιούχου.

3. Στην περίπτωση που οι εξαγοραζόμενες κινητές αξίες βαρύνονται με ενέχυρο:
(α) Εάν το ασφαλιζόμενο χρέος δεν έληξε την είσπραξη έχουν δικαίωμα και υποχρέωση να κάνουν από κοινού ο ενεχυρούχος δανειστής και ο ενεχυραστής. Αντί για είσπραξη ή μετά από αυτήν έχει δικαίωμα κάθε ένας από αυτούς να απαιτήσει την ασφαλή και έντοκη τοποθέτηση των χρημάτων με την επιφύλαξη του δικαιώματος του ενεχύρου. Το είδος τοποθέτησης ορίζει ο ενεχυραστής.
(β) Εάν το ασφαλιζόμενο χρέος έχει λήξει, την είσπραξη έχει δικαίωμα να κάνει μόνος του ο ενεχυρούχος δανειστής, μόνο κατά το ποσό που απαιτείται για την ικανοποίησή του.

4. Στην περίπτωση που έχει συσταθεί δικαίωμα επικαρπίας επί των εξαγοραζομένων κινητών αξιών, η επικαρπία εκτείνεται στο αντάλλαγμα της εξαγοράς.

5. Στην περίπτωση που οι εξαγοραζόμενες κινητές αξίες έχουν κατασχεθεί, η κατάσχεση εκτείνεται στο αντάλλαγμα της εξαγοράς εφαρμοζομένων των διατάξεων του ΚΠολΔ επί κατασχέσεων χρημάτων.»

3. Το άρθρο 30 του ν. 3461/2006 αντικαθίσταται ως εξής:

«¶ρθρο 30
Υποβολή υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης σε περίπτωση μετασχηματισμού

1. Εάν ως συνέπεια εταιρικού μετασχηματισμού (συγχώνευσης, διάσπασης ή μετατροπής), οι μέτοχοι εταιρίας με μετοχές εισηγμένες σε οργανωμένη αγορά πρόκειται να λάβουν μετοχές, εταιρικά μερίδια, άλλες αξίες που δεν είναι εισηγμένες ή μετρητά, ο μετασχηματισμός δεν θα είναι επιτρεπτός, αν προηγουμένως δεν απευθυνθεί προς τους μετόχους δημόσια πρόταση για την εξαγορά των μετοχών τους.

2. Με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς μπορεί να εξειδικεύεται ο τρόπος υπολογισμού του ανταλλάγματος σε μετρητά, να ρυθμίζεται η διαδικασία της δημόσιας πρότασης της παραγράφου 1 και να προβλέπονται πρόσθετοι όροι για την υποβολή της καθώς και να ρυθμίζεται κάθε σχετικό αναγκαίο θέμα και λεπτομέρεια.

3. Η δημόσια πρόταση της παραγράφου 1 δεν θα είναι αναγκαία, αν ο μετασχηματισμός αποφασίζεται με πλειοψηφία του 95% του μετοχικού κεφαλαίου.»



¶ρθρο 31
Τροποποίηση και Συμπλήρωση του ν. 2843/2000

1. Η παράγραφος 2 του άρθρου 11 του ν. 2843/2000 αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Ως ποντοπόρα πλοία για τις ανάγκες του παρόντος νόμου θεωρούνται μόνο τα πάσης φύσεως φορτηγά πλοία ολικής χωρητικότητας άνω των τριών χιλιάδων (3.000) κόρων.»

2. Το άρθρο 12 του ν. 2843/2000 αντικαθίσταται ως εξής:

« ¶ρθρο 12
Ενεργητικό της εταιρείας

1. Το ενεργητικό των Ε.Ε.Π.Ν. επενδύεται υποχρεωτικά ως εξής:
(α) Στο σύνολο των μετοχών και των ψήφων πλοιοκτητριών εταιριών τεσσάρων τουλάχιστον φορτηγών ποντοπόρων πλοίων. Η αξία κάθε επένδυσης δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) της συνολικής λογιστικής αξίας του ενεργητικού της Ε.Ε.Π.Ν. Στις παραπάνω πλοιοκτήτριες εταιρίες μπορούν να περιλαμβάνονται εταιρίες των οποίων ποντοπόρα πλοία βρίσκονται υπό ναυπήγηση. Οι ανωτέρω μετοχές είναι δυνατόν να ανήκουν στην Ε.Ε.Π.Ν. είτε απευθείας είτε μέσω εταιριών χαρτοφυλακίου των οποίων το 100% του μετοχικού κεφαλαίου ανήκει στην Ε.Ε.Π.Ν.
(β) Σε μετρητά, τραπεζικές καταθέσεις και πιστωτικούς τίτλους ισοδύναμης ρευστότητας.
Οι επενδύσεις της Ε.Ε.Π.Ν. των ανωτέρω περιπτώσεων (α) και (β) δεν μπορεί να υπολείπονται του εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) της συνολικής λογιστικής αξίας του ενεργητικού της.
Το υπόλοιπο 25% του ενεργητικού δύναται να επενδύεται και:
(i) σε μετοχές που αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον 10% των μετοχών και ψήφων πλοιοκτητριών εταιριών φορτηγών ποντοπόρων πλοίων. Στις παραπάνω πλοιοκτήτριες εταιρίες μπορούν να περιλαμβάνονται εταιρίες των οποίων τα ποντοπόρα πλοία βρίσκονται υπό ναυπήγηση. Οι ανωτέρω μετοχές είναι δυνατόν να ανήκουν στην Ε.Ε.Π.Ν. είτε απευθείας είτε μέσω εταιριών χαρτοφυλακίου των οποίων το 100% του μετοχικού κεφαλαίου ανήκει στην Ε.Ε.Π.Ν., ή/και
(ii) σε μετοχές διαχειριστριών εταιριών πλοίων, κατά την έννοια της παραγράφου 1 του άρθρου 18 του παρόντος, που αντιπροσωπεύουν ποσοστό τουλάχιστον πενήντα ένα τοις εκατό (51%) του μετοχικού κεφαλαίου και των ψήφων, ή/και
(iii) σε ακίνητα ή κινητά πράγματα που εξυπηρετούν άμεσες λειτουργικές ανάγκες της Ε.Ε.Π.Ν., ή/και των εταιριών των ανωτέρω περιπτώσεων (α), (i) και (ii).
Η Ε.Ε.Π.Ν. δύναται να συνάπτει συμβάσεις σε παράγωγα χρηματοπιστωτικά μέσα με σκοπό την αντιστάθμιση (hedging) των συναλλαγματικών και των επιτοκιακών κινδύνων.
Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς μπορεί με απόφασή της να ρυθμίζει κάθε λεπτομέρεια σχετική με την εφαρμογή των διατάξεων της παρούσας παραγράφου.

2.(α) Η αποτίμηση της αξίας των μετοχών πλοιοκτητριών εταιριών της παραγράφου 1 περιπτώσεις (α) και (i) γίνεται από δύο ορκωτούς ελεγκτές από κοινού, από τους οποίους ο ένας μπορεί να είναι διεθνώς αναγνωρισμένος ελεγκτικός οίκος, ο οποίος έχει τις προϋποθέσεις πραγματοποίησης ελέγχου με βάση τα διεθνή λογιστικά πρότυπα. Ο προσδιορισμός της αξίας των πλοίων (συμπεριλαμβανομένων και των ναυπηγουμένων) γίνεται από δύο ανεξάρτητους μεσιτικούς οίκους αγοραπωλησιών πλοίων, διεθνούς κύρους, οι οποίοι επιλέγονται από κατάλογο που καταρτίζεται από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, ύστερα από γνώμη του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Εάν δεν επιτυγχάνεται συμφωνία μεταξύ των εκτιμητών και η υψηλότερη αποτιμηθείσα αξία υπερβαίνει τη χαμηλότερη:
(i) μέχρι ποσοστού 5%, ως αξία του πλοίου δεν μπορεί να ληφθεί μεγαλύτερη από αυτή που προκύπτει ως μέσος όρος των δύο αποτιμήσεων,
(ii) κατά ποσοστό μεγαλύτερο του 5%, ο οριστικός προσδιορισμός της αξίας του πλοίου γίνεται από τρίτο οίκο τον οποίο επιλέγουν οι δύο πρώτοι μεσιτικοί οίκοι από τον παραπάνω κατάλογο.
(β) Ο υπολογισμός της αξίας των στοιχείων των επενδύσεων της παραγράφου 1 περιπτώσεις (β), (i) και (iii) γίνεται από διεθνούς φήμης ελεγκτικό οίκο ή τράπεζα επενδύσεων με βάση τα διεθνή λογιστικά πρότυπα.
(γ) Οι αποτιμήσεις που προβλέπονται στην παρούσα παράγραφο θα γίνονται κατά τη σύσταση της Ε.Ε.Π.Ν., κατά την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο Αθηνών, και μετά την εισαγωγή τους ετησίως κατά την σύνταξη της ετήσιας οικονομικής έκθεσης.
(δ) Οι προβλεπόμενες από την παρούσα παράγραφο αποτιμήσεις γίνονται με δαπάνη της Ε.Ε.Π.Ν.»

3. Οι υποχρεώσεις ενημέρωσης που προβλέπονται στις παραγράφους 3 και 4 του άρθρου 18 και οι υποχρεώσεις που προβλέπονται στο άρθρο 20 του ν. 2843/2000 ισχύουν για την ΕΕΠΝ από την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο Αθηνών και εφ εξής, παράλληλα με οποιεσδήποτε άλλες υποχρεώσεις ενημερώσεως έχουν οι εισηγμένες εταιρείες στο Χρηματιστήριο Αθηνών.


¶ρθρο 32
Τροποποίηση και συμπλήρωση άλλων διατάξεων

1. Η παράγραφος 5 του άρθρου 23 του ν. 3340/2005 τροποποιείται ως εξής:
«Κατά την επιμέτρηση των προστίμων που επιβάλλονται σύμφωνα με το παρόν άρθρο, λαμβάνονται ενδεικτικά υπόψη η αξία των παράνομων συναλλαγών , το τυχόν επιτευχθέν οικονομικό όφελος, η επίπτωση της παράβασης στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και στη διάχυση ορθής και έγκυρης πληροφόρησης στο επενδυτικό κοινό, ο βαθμός συνεργασίας με την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς κατά το στάδιο διερεύνησης, ελέγχου-έρευνας από την τελευταία, οι ανάγκες της ειδικής και γενικής πρόληψης, η τυχόν καθΆ υποτροπή τέλεση παραβάσεων του παρόντος νόμου και η τέλεση παραβάσεων της λοιπής νομοθεσίας για την κεφαλαιαγορά».

2. Στις μετοχές που εκποιούνται σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 53 του ν.3371/2005 περιλαμβάνονται και οι μετοχές που έχουν εκδοθεί σε άυλη μορφή υπέρ των δικαιούχων των ενσώματων ονομαστικών μετοχών που δεν έχουν κατατεθεί για αποϋλοποίηση και προέρχονται από εταιρικές πράξεις, όπως, ενδεικτικώς, από αύξηση μετοχικού κεφαλαίου με ή χωρίς καταβολή μετρητών, από διανομή δωρεάν μετοχών, από διάσπαση (split) ή συγχώνευση (reverse split) μετοχών, ή από μετατροπή μετοχών από προνομιούχες σε κοινές και αντιστρόφως.

¶ρθρο 33
Τελικές διατάξεις

1. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου και με την επιφύλαξη του δεύτερου εδαφίου της παραγράφου 3 καταργούνται οι διατάξεις:
(α) του π.δ. 360/1985 (ΦΕΚ Α 129),
(β) του π.δ. 51/1992 (ΦΕΚ Α 22),
(γ) των παραγράφων 1, 2, 3 και 4 του άρθρου 11, του άρθρου 11α, του άρθρου 12, του άρθρου 13, των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 14, της παραγράφου 2 του άρθρου 15 και του άρθρου 18 του ν. 3371/2005.

2. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου καταργούνται τα άρθρα 13 και 15 του ν. 2843/2000.

3. Οι διατάξεις που καταργούνται με το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 1 εξακολουθούν να εφαρμόζονται σε παραβατικές συμπεριφορές οι οποίες έλαβαν χώρα μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου ή μεταγενέστερα στην περίπτωση του δευτέρου εδαφίου της παραγράφου 4. Όπου στην κείμενη νομοθεσία γίνεται αναφορά στις παραπάνω καταργούμενες διατάξεις νοούνται εφεξής οι αντίστοιχες διατάξεις του παρόντος νόμου.

4. Οι διατάξεις των άρθρων 4 έως 7 εφαρμόζονται στις ετήσιες και περιοδικές οικονομικές καταστάσεις και εκθέσεις που αφορούν σε οικονομικές χρήσεις που αρχίζουν την ή μετά την 20η Ιανουαρίου 2007. Οι διατάξεις που καταργούνται με τις περιπτώσεις (α) και (γ) της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, πλην των διατάξεων των παραγράφων 1 και 3 του άρθρου 11, των παραγράφων 1 και 3 του άρθρου 12 και της παραγράφου 1 του άρθρου 13 του ν. 3371/2005, εξακολουθούν να εφαρμόζονται στις ετήσιες και περιοδικές οικονομικές καταστάσεις και εκθέσεις που αφορούν σε οικονομικές χρήσεις που έχουν αρχίσει πριν την 20η Ιανουαρίου 2007.

5. Η παράγραφος 5 του άρθρου 11 του ν. 3371/2005 αναριθμείται σε μοναδική παράγραφο του εν λόγω άρθρου.


¶ρθρο 34
Έναρξη ισχύος

Η ισχύς του νόμου αυτού αρχίζει δύο μήνες από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως με εξαίρεση τα άρθρα 28 έως και 32 των οποίων η ισχύς αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΕΝΔΥΤΩΝ & ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης