ENGLEZOS
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 1850
Εγγραφή: 26 Φεβ 2002, 03:00

06 Μάιος 2010, 21:31

Η ειλικρίνεια και η αξιοπιστία είναι σήμερα το ζητούμενο των καταναλωτών από τις εταιρίες, όπως προκύπτει από τα ευρήματα της έρευνας για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη που διοργάνωσε για 6η χρονιά το Ινστιτούτο Επικοινωνίας.

Σύμφωνα με την έρευνα, στις επόμενες θέσεις της προτίμησης των καταναλωτών έρχεται η καλή ποιότητα προϊόντων, η προστασία του περιβάλλοντος και το να είναι οι εταιρίες δίκαιοι εργοδότες. Αξίζει να σημειωθεί ότι, στην ίδια έρευνα, το 2005 το βασικό αίτημα των πολιτών ήταν η προστασία του περιβάλλοντος και το 2008 η καλή ποιότητα προϊόντων.

Η έρευνα καταγράφει ακόμη μικρή αύξηση του ποσοστού των καταναλωτών που επιβραβεύουν την Κοινωνική Ευθύνη την οποία επιδεικνύει μια επιχείρηση. Αναλυτικότερα, η διαχρονική εξέλιξη της «Επιβράβευσης» από το 2008 μέχρι σήμερα (2010), αποτυπώνεται στα ποσοστά 39%, 52%, 53% αντίστοιχα. Στον αντίποδα η «Τιμωρία» (μη αγοράζοντας προϊόντα ή μιλώντας κακά για αυτά) μη υπεύθυνων Εταιρειών εξακολουθεί να βρίσκεται σε σημαντικά υψηλότερα επίπεδα, της τάξης του 58%, 66% και 67% αντίστοιχα για την περίοδο 2008– 2010.

Εξάλλου, σύμφωνα με τα πορίσματα της έρευνας, οι πολίτες που έχουν επιβραβεύσει και ταυτόχρονα έχουν τιμωρήσει εταιρείες αποτελούν σήμερα το 23%, εκείνοι που έχουν μόνο επιβραβεύσει ή μόνο τιμωρήσει αλλά έχουν τουλάχιστον σκεφτεί να κάνουν το άλλο είναι το 21%, όσοι έχουν επιβραβεύσει ή τιμωρήσει αλλά δεν έχουν καν σκεφθεί το ανάποδο είναι 16%, ενώ οι υπόλοιποι είναι σήμερα 40%. Χαρακτηριστικό είναι ότι διαχρονικά οι «ενεργοί πολίτες», οι πρώτες δηλαδή κατηγορίες, φαίνεται να αυξάνονται.

Η παρουσίαση και ο σχολιασμός των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε από τον κ. Δημήτρη Α. Μαύρο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της MRB HELLAS και την Δρ. Μπέττυ Τσακαρέστου, Επίκουρη Καθηγήτρια του Παντείου Πανεπιστημίου, ενώ την εκδήλωση χαιρέτησαν ο κ. Δημήτρης Γ. Μαύρος, Πρόεδρος του Ινστιτούτου Επικοινωνίας και ο κ. Νίκος Αναλυτής, Πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου για την ΕΚΕ.

Ο τελευταίος είπε ότι η κοινωνική αναταραχή λόγω απώλειας του εισοδήματος των εργαζομένων και των συνταξιούχων δεν πρέπει να αποκλειστεί, καθώς και ότι οι πιέσεις θα πρέπει να αντιμετωπιστούν με καθιέρωση αρχών η έλλειψη των οπίων δημιούργησε την κρίση. "Τώρα", είπε ο κ. Αναλυτής, "είναι η στιγμή της αλήθειας για τις επιχειρήσεις".

Όπως αναφέρει το δελτίο τύπου που συνοδεύει τα αποτελέσματα της έρευνας, «για τα στελέχη των επιχειρήσεων ΕΚΕ σημαίνει Ειλικρίνεια / Αξιοπιστία, Σεβασμό στον ¶νθρωπο (γενικά), Προστασία του Περιβάλλοντος, Θέσεις Εργασίας, Καλή Ποιότητα προϊόντων. Η δομή της αντίληψης των δύο κοινών μοιάζει να είναι ίδια, αλλά δεν είναι», επισημαίνεται.

Κατά την MRB oι πολίτες αναζητούν απλά την τήρηση του βασικού «συμβολαίου» μεταξύ «Μάρκας – Καταναλωτή»: «Πες μου αλήθειες, δώσε μου καλής ποιότητας προϊόντα, σεβάσου το περιβάλλον, σεβάσου τους ανθρώπους σου».

Ο επικεφαλής της δημοσκοπικής εταιρίας κ. Δ. Μαύρος τόνισε την ευθύνη που έχουν τα μεγάλα brands, η οποία όπως επεσήμανε είναι μεγαλύτερη. «Αυτές οι μάρκες είναι οι πρώτες που θα τιμωρηθούν», είπε, ενώ όπως είπε οι εταιρίες αποτελούν πυλώνα εμπιστοσύνης εκ μέρους των πολιτών, αφού «αυτοί ζητούν αλήθειες που δεν τις παίρνουν από πουθενά».

Η Κοινωνία επίσης πιστεύει ότι οι Επιχειρήσεις για να είναι υπεύθυνες καλά θα κάνουν να είναι κερδοφόρες (77%), ενώ τα στελέχη έχουν την ίδια γνώμη σε ποσοστό 51%) για να μπορούν να παρέχουν θέσεις εργασίας και να πληρώνουν τους φόρους τους, παρόλα αυτά οι εταιρείες δεν εργάζονται προς τη σωστή κατεύθυνση για να οικοδομήσουν μια σωστή κοινωνία για όλους (66%) (Τα στελέχη το πιστεύουν κατά 42%), ενώ παράλληλα πιστεύουν ότι οι επικεφαλής πολλών μεγάλων εταιρειών μπορούν να ασκήσουν καλύτερη ηγεσία για το μέλλον σε σχέση με πολλούς πολιτικούς ηγέτες του σήμερα (58%) (Τα στελέχη το πιστεύουν κατά 75%).

Το 41% της Ελληνικής κοινωνίας είναι σε θέση να αναφέρει «συγκεκριμένη» Εταιρεία ως Κοινωνικά Υπεύθυνη ενώ το 19% πιστεύει ότι «καμία δεν είναι».

Σταθερά (2009-2010) πρώτος σε Κοινωνική Υπευθυνότητα είναι ο κλάδος των Τροφίμων, ενώ κερδισμένοι βγαίνουν (ανεβαίνουν σε σειρά προτεραιότητας) οι κλάδοι των Τηλεπικοινωνιών και των Τραπεζών / Χρηματοοικονομικών / Ασφαλειών ενώ χάνουν (κατεβαίνουν σε θέσεις) οι κλάδοι των Συσκευασμένων Καταναλωτικών Προϊόντων, τα Αυτοκίνητα και η Υψηλή Τεχνολογία.

Τέλος τα ίδια τα στελέχη των επιχειρήσεων πιστεύουν κατά 63% ότι τα Social Media «θα επηρεάζουν πολύ» την εικόνα των Εταιρειών σε επίπεδο Κοινωνικής Υπευθυνότητας στο «κοντινό μέλλον».


* Η έρευνα στο ευρύ κοινό, η οποία πραγματοποιείται σε 30 χώρες, διεξήχθη στην Ελλάδα το Δεκέμβριο 2009, σε δείγμα 1001 πολιτών. Διενεργείται από μεγάλους φορείς επικοινωνίας και έρευνας αγοράς σε κάθε χώρα, με την άδεια της καναδικής εταιρείας δημοσκοπήσεων GlobeScan Inc. ειδικής σε θέματα διερεύνησης της ΕΚΕ σε παγκόσμιο επίπεδο. Η έρευνα στα στελέχη επιχειρήσεων διεξήχθη σε δείγμα 297 ατόμων online τον Φεβρουάριο-Μάρτιο 2010

Πηγή:Euro2day.gr



Edited By ENGLEZOS on 1273170843
Μπάμπης Εγγλέζος
http://babisenglezos.blogspot.com/

Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες